Archiwum bloga

Ciekawostka czytelnicza

Najgrubsza książka świata liczy 4032 strony, a waży około 8 kilogramów. Jest to zbiór wszystkich przygód panny Marple - postaci wykreowanej przez Agathę Christie.

"Już mnie nie oszukasz"


Harlan Coben „Już mnie nie oszukasz”
Autor: Harlan Coben
Tłumaczenie: Robert Waliś
Wydawnictwo: Albatros
Szum silników, krzyki, płacz i strzały to rzeczy, z którymi musi się zmierzyć weteran wojenny każdej nocy, gdy w snach powraca na pole walki. Nie każdy kombatant wiedzie spokojne życie, za niektórymi śmierć kroczy do końca życia. Tak jest z Mayą, pilotem śmigłowca bojowego, która po powrocie do kraju traci swoją siostrę, a następnie na jej oczach zostaje zastrzelony jej mąż. Pogrążona w żałobie próbuje ułożyć sobie życie i stara się przyzwyczaić do roli opiekuńczej matki. Nie jest to proste, lecz robi wszystko, żeby uchronić swoją małą córeczkę przed złem. Gdy wszystko już zaczęło się jakoś układać, wydarza się coś, co przestraszyłoby nawet najbardziej doświadczonego weterana. Podczas rutynowego sprawdzania nagrań z ukrytych kamer Maya zobaczyła coś, na co nigdy nie była gotowa. Ujrzała swojego zmarłego męża bawiącego się z ich córeczką. Nigdy nie czuła takiego strachu jak wtedy. Mogła tylko zadać sobie pytania: Czy naprawdę to się dzieje?, Czy on żyje? Może to stres pourazowy zmącił jej zmysły albo ktoś po prostu ją ciągle oszukuje. Bohaterka wiedziała tylko jedno, że nie spocznie póki nie znajdzie odpowiedzi na te pytania.
 Tak rozpoczyna się opowieść w thrillerze „Już mnie nie oszukasz” Harlana Cobena, powieści pełnej tajemnic, zwrotów akcji i doskonałej atmosfery. Na początku muszę przyznać, że było to moje pierwsze spotkanie z tym gatunkiem. Nie byłem przyzwyczajony do tego typu książek i myślałem, że nie wpasuje się on w moje upodobania. Zakładałem, że mogę się mylić, ale nie sądziłem, że aż tak. Książka po prostu mnie wciągnęła. Z każdą kartką wchodziłem, coraz głębiej w historię Mai i jej rodziny. Główna bohaterka nie była typową „panią detektyw”, odnajdującą kolejne ślady zbrodni a weteranką, która nie tylko miała problem, żeby powrócić do „normalnego” życia, ale też borykała się z ciężarem własnej przeszłości. Łącząc to z jej uporem oraz wojskową stanowczością, otrzymujemy osobę zdolną zrobić wszystko, żeby otrzymać odpowiedź na dręczące ją pytania. Postać Mai nie była jednak jedynym powodem, dla  którego  książka Cobena tak mi się spodobała. Była nią tajemnica, na której opierała się konstrukcja fabuły. Poprzez wiele zwrotów akcji opowieść trzymała mnie w ciągłym napięciu i do końca nie wiedziałem, co jest prawdą a co  oszustwem. Zakończenie książki jest bardzo satysfakcjonujące i niespodziewane, jednocześnie zadziwiająco logiczne. Jedynym minusem książki było to, że autor prowadził kilka wątków, których potem nie dokończył, ale z drugiej strony, nie były one tak ważne dla całej fabuły.
Podsumowując, książka „Już mnie nie oszukasz” Harlana Cobena jest  doskonałą pozycją dla osób lubiących thrillery, ale też czytelników, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z tym gatunkiem literackim.

Bartłomiej Kisiel

0 | dodaj komentarz

Prześlij komentarz